ZorgbelangPanel: online cliënttevredenheid (https://zorgbelanggelderland.nl//ons-werk/zorgbelangpanel/)

Feiten

  • Naam: ZorgbelangPanel: online cliënttevredenheid
  • Start: 11 juni 2007
  • Voor wie: Iedereen die regelmatig gebruikt maakt van zorg
  • Locatie: Per stad, provincie of heel Nederland

Vragen?

Projectcoordinator Projectleider Ralph Schaareman Goede zorgverlening is zonder inbreng van patiënten niet langer denkbaar. Panelonderzoeken geven een betrouwbaar en snel resultaat.
Meer weten? Neem contact op

ZorgbelangPanel: online cliënttevredenheid

Voor zorggebruikers:

Wil je je ervaring delen over de gezondheidszorg? Doe dan mee met het online ZorgbelangPanel. Meedoen kan anoniem en eenvoudig.

Epanel 2 1

Jouw ervaringen met de zorg en de begeleiding die je krijgt, zijn belangrijk. Of het nu gaat om de zorg van behandelaars en apothekers of om het contact met ziekenhuizen, welzijnsorganisaties en zorgverzekeraars: jouw ervaring telt!

Meedoen is eenvoudig
Wil je jouw ervaringen delen, zodat de zorgverlening verbetert? Wordt dan lid van het online ZorgbelangPanel. Je krijgt dan enkele keren per jaar een e-mail met de vraag om mee te werken aan een online enquête. Je bepaalt zelf per enquête of je eraan meedoet. Meedoen is anoniem en veilig (volgens de AVG, de Algemene verordening gegevensbescherming).

Voorbeeld: in de apotheek
Zorgbelang onderzoekt regelmatig de patiëntervaringen bij de apotheek. Het blijkt dat patiënten lang niet altijd de volledige informatie over hun medicijnen krijgen. Ook is er te weinig privacy in de apotheek. Apothekers plaatsten daarom privacy-schermen en bieden nu betere informatie over het medicijngebruik.

Meld je aan

Vul onderstaande gegevens in:

 
  
 
 

Voor zorgorganisaties:

Wil je handvatten om de kwaliteit van de zorg te verbeteren op basis van onderzoek en analyse? Werk dan samen met Zorgbelang voor je cliënttevredenheidsonderzoek.

Zonder de inbreng van zorggebruikers is goede zorgverlening niet langer denkbaar. Met onze cliënttevredenheidsonderzoeken krijg je cijfers in handen als betrouwbaar vertrekpunt voor kwaliteitsverbeteringen in de organisatie.

Maatwerk

We ontwikkelen hiervoor enquêtes op maat. Groot, klein, eenmalig of doorlopend: online enquêtes afnemen vergt weinig tijd. Vooral de periodieke enquêtes waarvoor we eerst een meerjarig evaluatiesysteem opzetten, aansluitend op de onderzoeksvraag. De resultaten zijn per direct en online te raadplegen. Zo kun je snel een verbetercyclus in gang zetten.

De voordelen

  • Snel en efficiënt
  • Grote deelname, grote representativiteit
  • Continue uitkomsten
  • Effecten van beleid meteen in beeld.

Aanpak in stappen

  • Bepalen doel en reikwijdte
  • Concept-onderzoeksvragen ontwikkelen vanuit patiëntperspectief
  • Testen bij de doelgroep
  • Uitvoering.

Meer informatie

Lees de flyer over online cliënttevredenheidsonderzoek.

Verder praten over onderzoek in jouw organisatie? Neem dan contact op met projectleider Ralph Schaareman op 026 384 28 44.

Stuur door!

Stuur door